Canon S90 vs. Panasonic LX3

Första inlägget idag. Gud vad seg jag är, men jag har verkligen inte haft något att skriva om! Nu tänkte jag ändå uppdatera er lite om vad jag haft för mig.
Jo, jag har suttit nu ett tag och kollat runt på olika sidor på internet, de två kamerorna som jag skrev om här och här. Nu har jag blivit liite klokare iaf och vad jag har kommit fram till är följade:

1. Båda kamerorna tar riktigt fina bilder, dock upplever jag att S90:an tar snyggare bilder vid höga ISO-tal.
2. HD-filmning är något som verkligen hade varit kul att ha i kameran, men S90:an verkar ändå filma ganska bra, trots att den saknar HD.
3. Canon-kameran har längre zoom, vilket jag tror att jag har nytta av då jag kommer ha med kameran bl.a. på konserter.
4. S90 är något mindre än LX3:an=jättebra eftersom jag är ute efter en kompakt kamera som är lätt att ta med.
5. LX3:an känns "gammal" i menyerna, S90 har mycket snyggare menyer, som jag dessutom är mer van vid.

Så för att sammanfatta: Mycket talar till Canon's fördel, det lilla formatet, zoomen, det modernare stuket och även bildkvalitén vid ISO över 800. Dock brukar jag inte använda högre ISO än så, eftersom det ofta blir brusigt då. Jag funderar fortfarande över om HD-filmning är något som jag skulle sakna på S90:an, men på testvideos på YouTube verkar kvalitén ända vara nästan lika bra som på LX3:an. Så just nu lutar det åt att jag skaffar mig en Canon S90 :)

Kommentarer
Skrivet av: Johan

mja kan ju säga att du märker nog inte så stor skillnad på youtube, tänk upplösning! :O 720 mot 300 något. Det är skillnad det.

Datum: 2010-05-27 | Tid: 20:43:33
Skrivet av: Jelene

Johan: Fast det är inte 300 något, max upplösning på S90 är 640x480, så det är iofs inte wide, men det spelar väl inte så stor roll? :)

Datum: 2010-05-27 | Tid: 20:52:45
URL:http://jelutti.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0