Eller kanske en sånhär?


Haha, ja nu har jag letat vidare och hittade även denna kompaktkameran, S90 från Canon. Den ligger i samma prisklass som LX3:an, och är snarlik, men vid jämförande av bilder tagna med de båda kamerorna så tycker jag att S90 hade bättre bilder vid hög ISO och även bättre färgåtergivning. Dock verkar alla andra tycka tvärtom så jag vet inte om jag behöver glasögon eller nåt :P

(Klicka här för att se jämförelse av de båda kamerornas bildkvalité.)

Skillnaderna mellan LX3 och S90 är följande:
  • Blixtsko på LX3, men inte på S90.
  • Filtergänga på LX3, inte på S90.
  • Något större bildsensor på S90.
  • Maximal bländaröppning 2,8 på LX3, 4,9 på S90.
  • LX3 filmar i HD.
  • Maximal slutartid på LX3 är 60 sek, 15 sek på S90.
  • Bildhastighet 30fps på S90, 24fps på LX3.
Kommentarer
Skrivet av: Johan

LX3! då kan du ju filma på festivaler! :D tänkt stone sour ;)

Datum: 2010-05-19 | Tid: 21:27:47
Skrivet av: Erica

Åh, då är det ännu bättre upp ju :)

Sådant tycker vi om!



Det kan vara farligt att bara titta, risken finns ju att man blir sugen ;)

Datum: 2010-05-20 | Tid: 07:16:31
URL:http://chiwicoz.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0