Två favoriter

Jag är inte den som samlar på porslin eller så, men jag har ändå två favoritmärken. Mest är det Bruka Design som jag verkligen älskar! Stilrent och modernt, men det känns ändå gediget liksom. Det gillar jag. Och där har jag en liiiten samling, popcorn, chips och godisskål :) Skulle inte tacka nej till ett tårtfat i framtiden dock :)

Min andra ganska nyblivna favorit är Mateus. Dock bara spets-serien. Inte lika modern som Bruka, men jag gillar den ändå. Kan vara fint att ställa fram vid nåt speciellt tillfälle liksom :) Jag har en vän som använder de här faten som ljusfat, och det är ju med skitsnyggt :)

Dessvärre är det inte det billigaste porslinet på marknaden, så man får väl drömma och önska sig i present kanske :) Dock vill jag inte ha rosa som på bilderna, det var bara svårt att hitta bra bilder, bara så ni vet ;)


Bilder lånade från Mateus resp. Bruka Designs egna hemsidor
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0