Shutter Island


Så till slut fick jag se filmen Shutter Island, efter att ha läst boken, som jag verkligen fastnade för. Visst var boken konstig på sina ställen, men den var fängslande och spännande, så man ville knappt lägga ifrån sig den. Så självklart ville jag se filmen också, väl medveten om att de som sett den mest gett den dåliga omdömen. Men det är alltid spännande att se hur allt gestaltas på film, tycker jag.

Så vad tyckte jag då om filmen? Jo, för det första så hade de faktiskt lyckats få med det mesta ur handlingen från boken, med undantag för vissa detaljer, men så är det ju alltid. Slutet kändes lite som de hade fått stressa ihop för att filmen inte skulle bli för lång, för det var där som det var mest skillnader. Sen är det ju alltid svårt att på film gestalta "övernaturliga" saker utan att det blir skrattretande. Så var även fallet här. Teddy's surrealistiska drömmar blev bara konstigare när man såg dem på film.

Mitt slutliga omdöme på filmen Shutter Island är att den var väldigt konstig. Visserligen inte konstigare än boken, men när man ser det svart på vitt sådär så blir det mer påtagligt. Boken var helt klart bättre, så har ni sett filmen och tyckte den var allmänt konstig, så ge boken en chans. Jag lovar, den var mycket bättre! Ska jag sätta ett betyg på filmen blir det nog detta:

(4 av 10)
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0