Sherlock Holmes

Vi (jag, älsk, Mattias, Anna & Dennis) såg Sherlock Holmes på bio igår och jag tänkte slänga upp en kort recension av den bara, och visa lite bilder :) Vill bara börja med att säga att bion i Karlskrona var under all kritik, trots att den är nybyggd! Jag vet inte om det är så allmänt med SF's biografer, men de jag har varit på har iaf varit ganska dåliga, och denna var inget undantag. Stolarna var inte vinklade mot bioduken, utan det var raka rader från ena sidan till den andra. Sen tyckte jag personligen att man satt för nära bioduken, man kunde liksom inte se hela bilden utan att behöva flacka med blicken upp och ner över duken, vilket är sjukt jobbigt. Sen är det ju det här med benutrymmet, visserligen var det bättre än i Kristianstad, men långt ifrån vad jag är van vid i Bromölla. Och att man inte har nånstans att ställa sin läsk? Varför har de inte det? Tycker jag borde vara standard. Man har kanske blivit lite bortskämd när vi har en sån fin biograf här i Bromölla :) Men nu till recensionen:


En av många roliga scener ur filmen. Som ni kan se på bilden så är det Robert Downey Jr. och Jude Law som spelar huvudrollerna, som Sherlock Holmes och Dr. Watson. Jag hade väl störst förhoppningar på Robert Downey Jr. eftersom han gjorde en så bra insats i Iron Man, som jag tidigare nämnt, och han gjorde även denna rollen med bravur. Han är rolig på ett avslappnat vis, ibland räcker det med en min för att man ska börja skratta :) Jude Law gör dock också en bra rolltolkning :)

En till rolig scen :) Städerskan kommer in och hittar Holmes naken och fastbunden vid sängen, och skriker i högan sky.
Holmes: Madame, I need you to remain calm and trust me, I'm a professional. Beneath this pillow lies the key to my release.
Städerskan skriker igen och rusar ut ur rummet :D

Här är en scen där man märker att det är Guy Ritchie som har gjort filmen. Finns likheter med Snatch i slagsmålsscenerna. Och dessutom blev både jag och älsk förvånade över att Sherlock Holmes ens slogs! Trodde bara han var smart och löste brott liksom :P Men det är ett lite halvkul inslag i filmen :)

Kort och gott kan man väl säga att Sherlock Holmes är en helt klart sevärd film, och jag skulle nog ge den så mycket som 8 av 10 i poäng :) Så skynda iväg och se den nu! :) (på Filmpalatset i Bromölla har den premiär den 15:e)
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0