Årets första jobbdag

Är nu hemkommen från Maxi, där jag har haft min första jobbdag iår. Inventering, började kl 6. Suuuck. Inte kul att gå upp klockan 5, men men, man får ju cash ;) Började dagen med att räkna olivoljor och sånt, massa dammiga flaskor. Mina händer var inte rena efter det vill jag lova! Sen gick vi vidare till juicerna. Sen blev det lite fika. Fralla med kokt medvurst, och prickig korv med gurka på :) Mumsigt när man har slitit bland hyllorna :) Sen var det dags att räkna choklad! En hel gavel, typ 2 meter hög med sån där marabou premium. Blev ju inte sugen på choklad!?

Sen var det dags att plocka fram nya varor, så jag och Malin hjälpte Vanja med chipsen. De var iaf lätta :D Blev några rundor ut med tomkartonger! Efter chipsen blev det hund- och kattmat som vi fick plocka upp. Något tyngre än chipsen ;P Blev alldeles varm i min tjocka huvtröja, så vi hämtade en Maxi-skjorta till mig ^^ Efter att hund- och kattmaten var färdiguppackad fick vi plocka upp bakgrejer. Knappt många kunder som frågade oss var allting fanns, och vi har inte precis koll så vi chansade hejvilt haha. Men det är kul när man kan hjälpa folk :) En man blev sjukt glad när jag hjälpte honom hitta ris som han skulle ha :D

Efter allt detta fanns det fortfarande saker att packa upp. Jag och Malin hjälptes åt med barnmaten. Sen fick vi hjälpa Mona att stapla lite på en gavel med chips och nötter, som Lukas hade tjatat på Malin att göra halva dan! Gör det själv, ville man sagt HAHA. Men det gjorde vi inte.

Jaa, det var väl hela dagen det. Halv 3 var vi färdiga, och helt slut i rygg, fötter och händer! Mest naglarna gör ont, för jag hade ingen kniv och fick riva upp alla förpackningar istället :/ Men som sagt, pengar! :)
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0