Photoshop-tips!

Har precis lärt mig ett enkelt sätt att göra rundade hörn i Photoshop. Helt själv lärde jag mig också. Älskling har visat mig ett annat sätt innan som jag tyckte var väldans krångligt. Så testade jag lite idag och kom på ett annat mycket enklare sätt :)

1. Du markerar ett område på bilden, det får inte vara hela bilden, men några pixlar emellan iaf.

2. Gå in under Select -> Refine edge. Det viktiga är att Contrast ska stå på 100%, annars blir inte hörnen så skarpa. Sen är det bara att leka med Radius och Feather för att få till hörnen precis så som du vill ha dom.

3. När du är nöjd trycker du på OK. Bilden kommer inte se ut som du har valt än, men klipper du ut markeringen och gör hela bakgrunden vit, och sedan klistrar in bilden igen så får du snygga runda hörn :) Enkelt!
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0