Tankar...

Ibland känner jag mig som en riktigt bra människa.

Men oftast räcker det inte till. Man är väl i grund och botten nöjd med sig själv, till en viss grad iaf. Förhoppnigsvis är det så för de flesta. Men jag känner väl mig ganska otillräcklig ibland. Det finns så mycket man vill göra och åstadkomma, men det känns som man inte har medlen för det.

Jag tror de flesta kan känna igen sig i detta. Ibland krävs det att man lyckas med något man verkligen vill, för att känna att man är den där människan som kan! Och att man räcker till, att man är en bra människa, kort och gott. Det skulle ju vara skönt om varje dag var sådan, inte sant? :)

Detta är inget depp-inlägg, även om det kanske verkar så. Jag tror att jag bara försöker få fram att alla kan, bara man vill :) Viljan är nog det viktigaste, för vill man något så tror jag att det blir lättare att lyckas med det.

Nu har jag gett mig fan på att jag vill jobba inom inredning, så då ska jag göra allt jag kan för att komma dit :)

Det känns som att jag tappade bort mig själv ett tag. Jag ville verkligen göra det jag älskar, men kunde jag inte göra det, vad skulle jag då göra? Jag kom på en snabblösning, men jag har nu kommit fram till att det kanske inte är rätt för mig, trots allt. För det är inte vad jag vill egentligen. För när det kommer till kritan, är det inte vad man verkligen brinner för, som man ska satsa på?
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0