Dexter som spel?



Kommer ni ihåg att jag berättade om serien Dexter för ett tag sedan? Nu har jag stött på den här bilden, som är från ett spel till iphone, där man alltså spelar som Dexter och målet med spelet är att inte väcka uppmärksamhet om sig, utan att precis som Dexter i serien, verka vara så normal som möjligt, samtidigt som man, precis som i serien, mördar de som förtjänar det.

Måste erkänna att jag blev förvånad när jag läste detta. Visst, det finns hur många spel som helst som i princip går ut på att döda. Men detta känns ju lite annorlunda. Man ska alltså låtsas vara en mördare och undkomma upptäckt? Och med ett spel till iphone så kan man väl inte kontrollera att personen som spelar det verkligen är över 18, eller vilken åldersgräns man nu kan tänkas sätta på ett spel som går ut på att leka seriemördare :P

Dock är jag väldigt nyfiken på spelet, och skulle gärna testa :) Men jag är ju över 18 iaf ;)
Kommentarer
Skrivet av: Maria

Tack så mycket!



Jag hade 19 besökare! :D

Datum: 2009-12-20 | Tid: 18:52:27
URL:http://mariamagnell.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0