What a day!

Vilken dag! Det börjar med att jag försover mig en timme eftersom jag har ställt in larmet, men glömt att sätta på det! Stressa sig igenom morgonrutinerna och sen ta bilen till Maxi för att köpa lite gottis till alla på JC, eftersom det var min sista dag där :) DOCK så cpar bilen på vägen dit, och dör sisådär 4 gånger på vägen dit :S Fast till råga på allt så hinner jag ändå med tåget vid 9 (jag gick alltså inte upp förrän 8 så jag tycker jag var sjukt snabb :P)

Dagen går därefter bra, jobbar fram till 2 på JC, sen säger jag hejdå till alla och blir önskad lycka till med studierna i fortsättningen, och lovar att hälsa på :) Sen stressar jag först till Skånetrafikens kundcenter för att köpa nytt Jojo-kort, sen vidare till Resia för att hämta resekataloger till moster. Sen kilar jag mot tågstationen lagom tills tåget ska gå 14.36. MEN tåget är försenat, först till 14.50, sen till 15.00, och till sist till 15.15. Till slut kommer vi på tåget och rullar mot Bromölla.

Men lyckan varar inte länge, då tåget utanför Eko plötsligt tvärnitar och vi får veta att det var nåt tekniskt fel som orsakade det. Sedan rullar vi några meter till bommarna vid Bäckaskog och där stannar tåget igen. Denna gången pga. att det inte finns någon spänning på ledningarna. Vi får veta att de inte har den blekaste hur lång tid det tar att fixa och sedan blir de också tvungna att släcka hela tåget för att det inte ska dö helt. Sen får vi sitta där i ovisshet i ca. 1 timme innan de till slut meddelar att de har fått tillstånd att öppna en dörr för att släppa av oss, så att vi kunde bli upphämtade av våra nära&kära.

Jag säger då det, vilken dag! Det här slår ni inte ;)
Kommentarer
Skrivet av: Jennie

Tror det var samma tåg som min brors tjej satt på. Isf blev ni utsläppta för att konduktören blev slagen av en resenär men även att det inte kom ström till tåget.

Datum: 2011-04-12 | Tid: 19:13:57
Skrivet av: Jelene

Va? Haha, det var inget jag hörde nåt om, vad sjukt ändå! Ja det var ingen spänning på ledningarna längre fram, så det var därför de inte kunde köra längre.

Datum: 2011-04-12 | Tid: 19:42:00
URL:http://jelutti.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0