Skivrecension: Calle Kristiansson


Hungry Heart:
musiken är konstig ibland. Men sången sitter där den ska :) Dock bättre när han körde den i Idol. Calle live=bäst :)

Are you gonna go my way?: denna låten gjorde han ju riktigt bra i Idol, och den håller måttet även på skiva.

Here I go again: låter bra, men inte så mycket ös som det kunde ha varit. Men jag tror jag gillar den här versionen...låter dock inte riktigt som han brukar göra på den här låten.

Bad day: Gillar inte precis denna låten, har tröttnat på den, men gillade väl aldrig den riktigt heller. Men ska jag säga något så får jag väl säga att Calle gör den ganska bra. Lite konstiga bakgrundsljud tycker jag.

With a little help from my friends:
låter ungefär som den gjorde live=bra :)

It's not unusual: helt okey, ingen personlig favoritlåt, men han gör den bra iaf.

Jumping Jack Flash: vilken go röst han har! älskar raspet han får i rösten när han sjunger denna låten :)

Highway to Hell: han gör den nog bättre på skivan än han gjorde i Idol. Men det var ju också ett av hans första uppträdanden i Idol. Men den är bra iaf.

To be with you: låter uppspeedad, hade velat ha ett långsammare tempo. Backupsångaren låter inte bra tyvärr :/ Den var MYCKET bättre live!

Your song:
texten känns inte helt hundra, han sjöng den bättre live, kanske för att hans mamma var där ;) Konstigt tempo i sången ibland.

Walking in Memphis: samma version som är med på Idolskivan. Den är bra, men tycker den låter konstigt i början, men efter det är den skitbra! :D

Sammanfattning: Calles debutskiva ska vara en samling av de 11 bästa låtarna från hans Idolresa. Håller den vad den lovar? Ja, alla låtar jag hoppades skulle vara med, finns med, förrutom Rock 'n roll och Someone new, men den kan man ju förstå var svårt att få ihop med Mariette. Men rock 'n roll saknar jag, den gjorde han sjuukt bra i finalen. Men de låtar som är med, är överlag bra. Calles insats är iaf bra, sen kan jag tycka att producenterna har arrangerat musiken och sånt lite dåligt på vissa låtar. För mycket krusiduller, Calle är bäst när han får vara just Calle, och inget mer :)

Skivan släpps den 23/12, alltså imorrn :)
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0