Fotokurs

Det här med fotografering är ju något som sedan barnsben har legat mig varmt om hjärtat. Jag kommer ihåg när jag fick min första engångskamera när vi skulle iväg och resa, och fascinationen av att fånga ett ögonblick i en bild. Vilken grej alltså! Kärleken för fotografering har hållt i sig, och i gymnasiet fick jag ju Samhälle/media där jag läste fotografisk bild, men trots det så har jag aldrig fått lära mig exakt hur allt fungerar och varför det fungerar som det gör. Jag har faktiskt lärt mig själv ganska mycket efter att jag skaffade min systemkamera, men hur allting hänger ihop har jag liksom inte fått grepp om. Tills nu!

Jag bestämde mig för att testa en av duktiga bloggerskan och fotografen Emelie Ohlssons webbkurser, och den har verkligen hjälpt mig att förstå sambandet mellan ISO och bländare och slutare och hur man ska justera dessa värden mot varandra, på djupet! Kan varmt rekomendera hennes kurser då hon är väldigt pedagogisk i sitt sätt att lära ut, och hon förklarar på väldigt bra sätt! Nu ska jag aldrig mer fota i jpeg, och jag har ändrat en rad inställningar i kameran efter Emelies goda råd :) Taggad till max att ta mitt fotograferande till nästa nivå :)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0