Visual Merchandiser, vad är det?

Tänkte jag skulle försöka förklara för er alla vad det egentligen är jag pluggar till. Många är bekanta med begreppet, men vet inte riktigt vad det innebär fullt ut, och andra har aldrig hört det ens, så here goes:

En Visual Merchandiser (eller VM som vi också kallar det) arbetar med inredning i butik. Vår uppgift är att förmedla butikens koncept till kunden, och förhoppningsvis på detta sätt öka försäljningen. Det handlar alltså inte endast om att "piffa" och göra det snyggt, det ska alltid finnas en tanke bakom, och försäljningen står alltid i fokus. Som VM arbetar man oftast inom ramarna av en viss budget och måste alltid tänka på kostnader och intäkter som alla förändringar medför.

Ja, det var väl i grova drag vad jag kommer syssla med efter mina två år i Malmö. Hoppas ni blev något klokare :)


En skyltning som jag gjorde hos Liv Interiör i somras, alltså innan jag började min utbildning :)
Kommentarer
Skrivet av: KATTA

Du är duktig och det kommer gå bra framöver....

LYCKA TILL Jelene.

KRAM

Datum: 2011-01-30 | Tid: 12:56:05
Skrivet av: Minna Visual Merchandising

Snyggt, gillar inredningen ni har, smart pyramid exponeringsbord. Där får man plats med mycket utan att det tar för mycket plats, sen gillar jag Cult :) kram

Datum: 2011-02-21 | Tid: 21:32:30
URL:http://www.minnafristedt.blogspot.com
Skrivet av: Minna Visual Merchandiser

Jobbar du inte kvar där längre? kram

Datum: 2011-02-21 | Tid: 22:00:39
URL:http://www.minnafristedt.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0