Inredningstrender, våren 2011


1. Massa färg!

En explosion av färger, gärna skarpa färger som chockrosa, neongult osv. Var inte rädd för att ta i, det ska vara mycket färg! Lite som en återblick till 80-talet, men med en modernare touch. Grafiska mönster som zick-zack och hundtand funkar fint till denna trend.

2. "Bonde-stilen"
Använd nya material, kuddar av säckväv, ett bord av plywood. Enkelt är ledordet. Glöm allt vad lyx heter och låt det naturliga och enkla ta plats i ditt hem. Återanvändning och ekologi är viktigt i denna trend.

3. Konstnärsateljé
Skapa dina egna stilleben. Blanda gammalt och nytt, och visa upp din konst i inredningen. Mustiga färger som vinrött, skogsgrönt och teak är stora i den här trenden. Porslinsfigurer är hett, och varför inte fynda på loppis och tillverka något nytt av dina fynd?

Bild lånad från http://formexmagazine.se.
Kommentarer
Skrivet av: Erica

Ja, hade omtenta på första eftersom jag missat en fråga. Men fick VG på omtentan så egentligen ingen större katastrof - snarare tacksam för det :)



Var ynka tre poäng ifrån VG på andra tentan, men den var svår och som sagt så satsar jag ju bara på G så jag skall inte klaga där heller.



Tredje tentan har vi inte fått svar på ännu. Håller tummarna, men misstänker starkt att det inte kommer gå så bra. Hehe.

Datum: 2011-01-29 | Tid: 17:06:52
URL:http://chiwicoz.blogg.se/
Skrivet av: Erica

Jag är helnöjd :)



Ja, i och med att det är en omtenta så kan vi få VG. Hade det däremot varit komplettering så hade vi bara kunnat få G. Däremot om vi har fått ett G på tentan så får vi inte lov att göra omtentan för ett högre betyg. Men ni kan det, eller fattade jag det fel? :)



Haha oj. Ekonomi. Det är svårt. Eller ja, det vet jag ju inte än eftersom vi inte läst det ännu men ekonomi förknippar jag med siffror och siffror har på väldigt många år inte varit mina bästa vänner.



Är det en stor tenta? Du får lycka till i alla fall och plugga lugnt ;)

En annan har suttit och kommer tillbringa resten av helgen med att läsa organisationsteori. "Kul".

Datum: 2011-01-29 | Tid: 17:57:19
URL:http://chiwicoz.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0