Inred med Feng Shui

Här kommer några tips på hur du kan inreda ditt hem enligt Feng Shui, som handlar om att skapa ett bra energiflöde i hemmet.

1.
Skapa en inbjudande och vacker entré, det bjuder in positiv energi och lockar in möjligheter i hemmet.

2. Hyllplan får inte vara placerade så att hörnen riktas mot en plats du ofta eller länge befinner dig på.

3.
Undvik skarpa färger i sovrummet.

4.
Ställ inte skrivbordet in mot väggen, utan hellre så du kan överblicka hela rummet.

5.
Sovrummet är bara till för sömn, så undvik att ha saker som förknippas med jobb där.

6.
Placera inte sängen mellan dörren och ett fönster, då hamnar du i ett energidrag som kan störa sömnen.

7.
Inred med växter och vatten för att skapa bra atmosfär.

8.
Ett runt matbord främjar samvaron.

9.
Ha alltid ryggen mot en vägg när du sitter eller ligger, och se till att ha fri sikt mot dörren.

10.
Spara inte saker som du inte tycker om.


Ett sovrum inrett enligt Feng Shui.
Kommentarer
Skrivet av: Erica

Aha. Har ni redan haft praktik? Men praktik är bra :)

Det är ju skillnad på att sitta och läsa sig till och att faktiskt få vara ute på fältet och testa på.



Hehe. Ja, jag har svårt för att tänka mig att du inte kommer att få jobba där i sommar i ;)

Har du varit där så länge? :O

Men du har inte kört truck första året? Eller, tänker jag fel nu?

Jag har inte sökt än men skall göra det. I sådana fall blir det fjärde året. Om jag räknar rätt. Hehe.



Och om inlägget; jag kan förstå om någon nu tar illa vid sig och känner att det är en orättvis bild av hur män bör se ut. Men själva grejen att den press och sexuella kränkning gentemot männen, som är ett argument mot bilden, framställs så mycket fruktansvärt och rent av anstötlig får mig provocerad. Givetvis är ju inte någon form av kränkning acceptabel men kränkningen gentemot kvinnorna då? Den bagatelliseras. Den är lätt att bara vifta bort - "för vi är ju kvinnor".



Och precis. Det är en animerad figur (med ett sexpack och reklamen var ju till för att sälja ett paket. Lite humor, snälla?). Men i alla fall, helt okej att även finna tecknade figurer anstötliga men återigen - poängen är ju att reklamen hade inte uppmärksammats om det vore ombytta roller.



Nej. Lagom frustrerad kan man bli.

Datum: 2011-02-03 | Tid: 21:17:59
URL:http://chiwicoz.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0