Mafia II



I lördags fick vi med oss ett nytt spel till PS3 hem, nämligen Mafia II. Vi kom in på Elgiganten och såg att det bara kostade 444kr. Måste ha varit nån kampanj de körde med, för nya PS3-spel brukar ju kosta mellan 500-600kr. Så efter lite funderande så slog älskling till och köpte det, och sen spelade vi det hela helgen :)

Riktigt kul spel faktiskt. Jag kommer ihåg när ettan kom, det måste ha varit när jag gick på högstadiet. Länge sedan! Min kompis spelade det och jag tittade på :P Det påminner väldigt mycket om GTA. Faktiskt så trodde jag att det var samma tillverkare, men Mafia görs tydligen av några andra som heter 2K Games.

Hursomhelst, storyn är jättebra och man dras snabbt in i den. Spelet är väldigt storybaserat och det finns inte mycket annat att göra än följa storyn, som i GTA, där man t.ex. kan utföra sidouppdrag. Men det är ingen tvekan om att det är ett välgjort spel. Riktigt snyggt, nästan i klass med Heavy Rain, och bra spelkontroller (jag störde ihjäl mig på GTA IV, där man knappt kunde svänga med bilen). Överlag så är Mafia II ett riktigt bra spel, om än något tunnt.
Kommentarer
Skrivet av: Johan

Spela inte slut mitt spel! :O

Datum: 2010-09-06 | Tid: 22:07:47
Skrivet av: Jelene

Har redan kommit längre än dig ;)

Datum: 2010-09-07 | Tid: 10:01:20
URL:http://jelutti.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0