F r e d a g - 3 s e p t e m b e r

Tjosan hoppsan. Idag var nog den mest onödiga dagen hittills i skolan. Jag gick upp kl. 5 *Zzzz* för att ta tåget kl. 6. När vi kommer till Lund får vi veta att det är nåt krångel med rälsen så de passagerare som skulle med pågatåget egentligen skulle få åka med vårt tåg, som typ redan var fullsmockat. Sagt och gjort, tåget fylldes upp och jag skojar inte när jag säger att gångarna var fulla av folk hela vägen bak i tåget. Och så skulle tåget stanna på alla stationer mellan Lund och Malmö. Och ingen skulle av, och ingen skulle på så det var ju helt onödigt också.

Iochmed allt detta, var tåget försenat nästan en kvart när vi kom fram till Malmö. Min buss ut till skolan går 7.49, klockan var 7.47 när jag till slut kom av tåget. Och fullt av folk på hela perrongen, så man fick tränga sig emellan där det gick tills man till slut kunde börja springa mot bussen. Jag hann, men det var på håret. Kunde till slut andas ut när jag satte mig ner på sätet i bussen. Sen kom vi till skolan, och fick veta att vi skulle börja kl. 9, som det stod på schemat, men som vi hade fått förklarat för oss var fel, och att vi skulle börja kl. 8.30. Så då fick vi vänta i en halvtimme på vår lärare, som sedan pratade i 40min och önskade sedan trevlig helg.

Jaha? tänkte man. Var det allt? Haha. Ni kan tänka er hur sur jag hade varit om jag fortfarande hade kört bil. Flera hundra i bensinkostnad, bara för 40 minuters snack. Och det dumma i detta är, att vi faktiskt har en tjej (eller kvinna) i klassen som kör bil från Kristianstad. Gud vad jag tyckte synd om henne! Samtidigt var jag ganska glad över att jag själv inte längre gör det. Det känns ju inte som man slänger ut pengar på tågbiljett när man redan har betalt en stor summa för tågkortet :P

Så nu håller jag långhelg :) Vi är lediga både måndag och tisdag nästa vecka. Eller ja, eget arbete :) Men det är iaf skönt att slippa gå upp tidigt och sitta på tåg och buss i 2 timmar :) Och snart kommer älsklingen så då blir det myskväll med film och gottis :) Trevlig helg på er!
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0