Nostalgi: The Sims

Igår kväll kom jag att tänka på de första Sims-spelen, och hur mycket som egentligen har hänt sedan The Sims 1 kom. Alla mest kommer jag ihåg The Sims: Hot Date, där man kunde bygga resturanger och gå ut på date med andra simmar. Och kommer ni ihåg hur lite man egentligen kunde bestämma över? Man valde väl frisyr, hårfärg och kläder, ungefär? :P

En bild från Hot Date. Fru Rynkbak är med på ett hörn där också ^^

Sen kom The Sims 2, efter många, många expansions till ettan. Jag kommer ihåg vilken skillnad man tyckte att det var jämfört med ettan, vilken grafik! Även här kom det ju en rad med expansions, de jag kommer ihåg mest är nog Djurliv, IKEA-stuff och Studentliv. Även om det var jobbigt att gå på college så gjorde man det för då slapp man ju börja från noll på varje karriär :)

Lite snyggare var det ju, inte sant? :)

Och så kom då trean. Jag kommer ihåg att när jag såg de första bilderna så tyckte jag inte att det var någon större skillnad från tvåan, och jag tyckte på något sätt att simmarna såg mer tecknade ut. Men nu har jag lärt mig att uppskatta alla valmöjligheter man har, och hur mycket man faktiskt kan bestämma! Och även om jag ibland saknar vissa saker från tvåan, så är faktiskt trean det bästa spelet hittils, och det kommer ju att komma fler expansions som gör det roliga ännu roligare :)

Bästa Sims-spelet hittils? Vad tycker du?
Kommentarer
Skrivet av: Erica

Absolut. Tycker verkligen att de har en skitsnygg exteriör. Dock har jag aldrig varit inne i ett sådant hus och set en eventuell planlösning. Jag gillar stora och öppna ytor :)



Visste inte ens att de håller på att bygga sådana i Valje :O

Levde de upp till dina förväntningar då? ;P

Datum: 2010-05-19 | Tid: 14:32:23
URL:http://chiwicoz.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0