Sommarfrågor!

Lånar denna listan av Maria. Även om jag inte kommer få sådär jättemycket sommar iår så är det mysigt att drömma sig bort :)

1. Ditt favoritställe på sommaren?

Var är inte så viktigt som med vem, men jag älskar att sitta och titta på solnedgångar vid stranden, och ja, stranden överhuvudtaget är ju en härlig plats att tillbringa sina sommardagar :)

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
Sola och bada på dagen, på kvällen grilla och ta ett glas vin eller nåt med goda vänner :)

3. Vad lägger du hellst på grillen?
Grillspett eller någon god marinerad köttbit. Kotlett eller skinkschnitzel :)

4. Vad har du för planer för årets semester?
Semester och semester, jag ska ju mest jobba i sommar :) Men när jag väl är ledig tänker jag bara slappa och ta det lugnt. Hoppas fortfarande på en resa i augusti :)

5. Dina bästa sommarfärger?
I år gillar jag verkligen korallfärger, men annars så är det väll alla färger som känns somriga :) Svart är inte den mest lockade färgen iaf :)

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
Jordgubbar! Tillsammans med gammeldags mjölk, mumma! :) Och så midsommar :) Och att klaga över värmen haha :D

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Usch, jag har ju så dåligt minne, kommer inte ihåg så mycket. Men en sak jag kommer ihåg är när brorsan och jag gick till Ica med några vänner för att köpa glass, och på hemvägen kom värsta skuren så vi blev genomblöta innan vi kom hem! Men det var en sån skön regnskur, härligt sommarregn, så det gjorde inte så mycket :)

8. Havet, sjön eller poolen?
Absolut havet! Ytterst sällan jag är vid sjön. Jag är uppvuxen med att åka till havet så därför gillar jag det mer helt enkelt :)

9. Vad väljer du i glassbaren?
Mjukglass med chokladsås, alltid! :D

10. Vart går din drömsemester?
Oj, jag har så många platser jag vill besöka. Men just nu, om jag ska vara realistisk så är det Grekland eller Italien som lockar mest :)


En härlig blå himmel hör sommaren till :)
Kommentarer
Skrivet av: Michelle [michellez.blogg.se]

Hej! Har en fototävling på gång med temat sommar. Dina bilder är riktigt fina och jag undrar bara om du är intresserad att vara med? :)



Kramar!

Datum: 2010-06-23 | Tid: 10:24:59
URL:http://michellez.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0