Mini-jämförelse-test

Tjolahopp!
Kommer ni ihåg att jag nämnde något om att göra ett jämförelsetest mellan min nya kamera och den gamla kompaktisen? Jag har inte riiiktigt orkat eller hunnit ta tag i det ordentligt ännu, men jag tog några snabba bilder nyss som iaf visar lite skillnader, så här kommer de :)


Tydligast ser man skillnad på skärpa och färger tycker jag. Kolla bara in bruset vid ISO 1600 på min gamla Ixus! Är ju praktiskt taget inget brus på samma bild med S90:an :) Och skärpan på sista bilden är ju även den mycket bättre på S90:an. Har ännu inte haft möjlighet att testa blixten på min nya lekkamrat, men jag ska försöka komma ihåg det ikväll, så kommer det nog upp fler jämförelsebilder en annan dag :)
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0