Californication



När jag ändå är inne på serier så tänkte jag tipsa om den här serien också, Californication. De av er som, liksom jag, gillar X-files känner förmodligen igen huvudrollsinnehavaren, David Duchovny, som spelar Fox Mulder i X-files :) Men den här serien är något heelt annat :P

Det handlar om författaren Hank Moody (som spelas av Duchovny), som är hopplös på alla sätt och vis :) Han kan inte stanna i ett förhållande utan att klanta till det med nån ung bimbo, han kan inte skriva något (han har haft en bra bok, den andra lyckades hans exfrus styvdotter sno och få publicerad i sitt eget namn) och han gör ständigt sin dotter Becca ledsen när han inte håller vad han lovar.

Trots detta så är faktiskt Californication en sjukt roande serie som konstant bjuder på dråpliga scener, som dock ibland kan kräva 18-årsgräns ;P Det är ingen serie man sitter och kollar på med sina föräldrar precis, om man nu inte har en helt öppen relation med sina föräldrar vill säga HAHA. Men den är iaf väldigt roande :)
Kommentarer
Skrivet av: David

Bra slut här oxå :) kanske en tredje bok av Moody att vänta sig? :P

Datum: 2010-01-12 | Tid: 00:10:24
Skrivet av: Jelene

Scchh! Jag ska börja titta på säsong 3 snart, eller börja om för jag har sett ett eller två avsnitt tidigare men jag har ju glömt dom nu :P

Datum: 2010-01-12 | Tid: 11:22:36
URL:http://jelutti.blogg.se/
Skrivet av: David

Jag ska snart börja kolla på Lost :) någon vecka kvar nu bara.

Datum: 2010-01-13 | Tid: 15:04:23
Skrivet av: Jelene

från början eller?

Datum: 2010-01-13 | Tid: 15:21:24
URL:http://jelutti.blogg.se/
Skrivet av: David

Nej det hinner jag ju inte, menade nya säsongen.

Datum: 2010-01-15 | Tid: 15:17:20

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0